THE MUSIC CORNER EI5

“Music expresses that which cannot be put into words and which cannot remain silent” Víctor Hugo

Com ja fèiem els cursos anteriors, en aquest raconet dedicat a la música en anglès al Parvulari hi anirem penjant algunes de les cançons, audicions i activitats diverses que fem a l’aula. Estem contents quan els nens i nenes ens diuen que a casa escolten i practiquen el que fem a l’Escola. És per aquest motiu que us convidem a explicar-nos quines són les seves activitats preferides per a poder millorar dia a dia.

HOW DO YOU DO?

La primera cançó que hem après aquest curs, és aquesta. Es tracta d’una cançó per saludar els companys i dir-los que estem contents de trobar-los. La que escoltem a la classe no és aquesta versió, però és la que hem trobat via internet perquè pugueu cantar-la a casa tots junts en família. A l’aula, ens movem lliurement fins que trobem un company i el saludem. Primer, donant-li la mà, i després portant la pulsació a sobre el nostre cor. Això sí! Sempre mirant-nos als ulls, com ha de ser!

How do you do?
How do you do?
I’m very pleased to meet you,
I’m very pleased to meet you,
How do you do?
How do you do?

 FAST AND SLOW

Durant uns dies, hem estat escoltant i ballant amb músiques a diferents velocitats. Només escoltar-les, sabíem si anaven a la velocitat que va un conill quan corre o bé a la d’una tortuga a la que li costa caminar. De vegades, però, n’hi havia que no eren especialment ràpides ni lentes. Aquest treball ens ha servit per preparar la següent audició:

THE MARCH OF THE DWARVES

Edward Grieg va ser un compositor noruec (1843-1907) gran virtuós del piano. Una de les seves obres va ser la “marxa dels nans” on, d’una manera descriptiva, hi reflectia la història de la Blancaneus i els set nans; és a dir, the Snow White and the seven dwarves. Hem representat aquesta audició: els nens féiem de nans i les nenes de Blancaneus. I hem treballat el ràpid i el lent (fast and slow): els nans corrien per la sala de músicos en sentir la música més rápida, i anaven a fer companyia a les “Blancaneus” quan la música lenta ens avisava que ja estaven dormint…

HALLOWEEN

S’acosta Tots Sants i com cada any, ens vindrà de gust celebrar el Halloween. A qui no l’espanta un monstre, una bruixa, un vampir o un fantasma? Us deixem coses que fan por fent un ball que fa por per desitjar-vos un feliç Halloween!

SPOOKY SPOOKY

Spooky spooky – very spooky
Oh no! It’s a monster
Spooky spooky – very spooky
What’s that? It’s a witch
Spooky spooky – very spooky
Watch out! It’s a vampire
Spooky spooky – very spooky
What’s that? It’s a ghost

Spooky things doing a spooky dance X 2
Aaah aaah aaah Wooo wooo wooo
What kind of spooky thing are you?

Spooky spooky – very spooky
Oh no! It’s a black cat
Spooky spooky – very spooky
What’s that? It’s a spider
Spooky spooky – very spooky
It’s a Jack O’ Lantern
Spooky spooky – very spooky
What’s that? It’s a skeleton

 

LA GUITARRA (THE GUITAR)

Hem començat a aprendre com són i com sonen les guitarres. La Núria ens ha explicat que estan fetes de fusta, tenen 6 cordes, i un forat rodó a la caixa de ressonància perquè pugui sortir el so que fan les cordes al vibrar. També hem vist com s’afinen les cordes amb les clavilles. I hem escoltat algunes audicions on sonava aquest instrument. Aquí us deixem en Francisco Tarrega tocant “Rosita polka”:

HOKEY POCKEY

Coneixeu la dansa del “Boogie Boogie” oi? Doncs els dracs estem aprenent la versió anglesa d’aquesta dansa. Amb ella aprenem i repassem les parts del cos i els conceptes de “dins” i “fora”, alhora que ens ho passem bé ballant.

Hey, everybody. It’s time to do the Hokey Pokey!
Make a BIIIIIG circle. Here we go.


You put one hand in.
You put one hand out.
You put one hand in.
And you shake, shake, shake, shake, shake.
You do the Hokey Pokey and turn around.
Everybody turn around.

You put two hands in.
You put two hands out.
You put two hands in.
And you shake, shake, shake, shake, shake.
You do the Hokey Pokey and clap your hands.
Everybody clap your hands.

You put one foot in.
You put one foot out.
You put one foot in.
And you shake, shake, shake, shake, shake.
You do the Hokey Pokey and sit down.
Everybody please sit down.

You put two feet in.
You put two feet out.
You put two feet in.
And you shake, shake, shake, shake, shake.
You do the Hokey Pokey and stand up.
Everybody please stand up.

You put your head in.
You put your head out.
You put your head in.
And you shake, shake, shake, shake, shake.
You do the Hokey Pokey and sing a song.
La, la, la, la, la, la!

You put your backside in.
You put your backside out.
You put your backside in.
And you shake, shake, shake, shake, shake.
You do the Hokey Pokey and be quiet.
Everybody please be quiet. Shh!

You put your whole self in.
Your whole self out.
Your whole self in.
And you shake, shake, shake, shake, shake.
You do the Hokey Pokey and take a bow.
Everybody take a bow.

 NADAL

Ja està apunt d’arribar el moment més esperat de l’any…el Nadal. I amb ell, l’hora de fer llargues i llargues llistes de joguines! segur que en aquesta cançó trobem alguna cosa de les que tenim pensades demanar:

WHAT DO YOU WANT FOR CHRISTMAS?
What do you want for Christmas?(3)
for Christmas Day!
a dog, a ball, a bat, a doll, a rocket, a kite, a train, a bike
What do you want for Christmas?(3)
for Christmas Day!
a Cd, a dress, a TV, shoes, a hat, a book, a cat
What do you want for Christmas?(3)
for Christmas Day

Aquesta cançó l’acompanyem amb instruments de percussió:

Per fer una activitat de relaxació, hem escollit una música d’Enya anomenada “Silent Night”: hem escollit un sant Josep, una Verge Maria i un nen Jesús entre els alumnes de la classe i els hem col·locat a l’estable. Tot seguit, mentre escoltàvem la melodia que va sonant, els nens i nenes han anat passant un per un a fer un regal al nen Jesús de forma tranquil·la i delicada. El regal era un instrument musical. El més difícil era transportar-lo sense que sonés!

 THE TRUMPET

Aquest trimestre hem començat a conèixer un nou instrument: la trompeta. De moment, sabem que és un instrument de vent, és a dir, que perquè soni s’ha de bufar. També sabem que està fet de metall, i que té tres pistons que s’han de prémer per tal que sonin les diferents notes. Aquí podeu escoltar un petit fragment de “Aida”, de Verdi. Sentireu les trompetes acompanyades dels seus “cosins-germans”, el trombó i la trompa.

Parlant de trompetes, hem viatjat a Mèxic per uns minuts i hem conegut els mariatxis. Tot i ser una música originària de la zona occidental d’aquest país, s’ha estès a altres regions del món com a símbol típic de la cultura mexicana general.

EL CIRC

Coneixeu l’home orquestra? Sap tocar molts instruments! Aquesta cançó ens ho explica:

I am the music man
I come from down your way
And I can play
What can you play?
I play piano

Pia-pia-pia-no
Pia-no pia-no
Pia-pia-pia-no
Pia-pia-no

I am the music man
I come from down your way
And I can play
What can you play?
I play the trombone

Umpa-umpa-um-pa-pa
Um-pa-pa um-pa-pa
Umpa-umpa-um-pa-pa
Umpa-um-pa-pa

Piano!
Pia-pia-pia-no
Pia-no pia-no
Pia-pia-pia-no
Pia-pia-no

I am the music man
I come from down your way
And I can play
What can you play?
I play the big bass drum,

the triangle….

Trombone!
Umpa-umpa-um-pa-pa
Um-pa-pa um-pa-pa
Umpa-umpa-um-pa-pa
Umpa-um-pa-pa

Piano!
Pia-pia-pia-no
Pia-no pia-no
Pia-pia-pia-no
Pia-pia-no

I aquesta cançó ens parla del circ i ens demana que fem algunes accions:

Us sona, aquesta música? Quins instruments hi reconeixeu?

EASTER

Per Pasqua hem repassat aquesta cançó típica anglesa que vam aprendre el curs passat:

 

L’ACORDIÓ

Us heu adonat que l’acordió apareix sovint entre els instruments de la música de circ?  Si escolteu les cançons del Cirque du Soleil ho podreu comprovar. N’hi ha de dos tipus, els que tenen botons i els que tenen teclat.

Amb aquesta peça “jeux d’enfants” nosaltres hem muntat un petit ball:

Segur que tots coneixeu la cançó “don’t worry, be happy”. Hem muntat una petita coreografia en la qual ens posem en rotllana i mentre duren els xiulets donem voltes sobre nosaltres mateixos marcant la pulsació al terra. Després, fem un lleuger moviment a dreta i esquerra amb els peus mentre ens esforcem a dir les frases de la cançó “don’t worry” i “be happy”. Amb aquesta peça ens posem de molt bon humor!

BODY PERCUSSION

Heu sentit a parlar mai de la percussió corporal? Sabeu que el nostre cos és un instrument musical que podem aprendre a utilitzar? Això és el que estem treballant a les classes de music. Abans de preparar la nostra “performance”, hem visualitzat aquest vídeo on apareixen algunes mestres de música de l’escola en un curs que van fer l’estiu passat. Mireu que bé que sona i que difícil que sembla:

Nosaltres hem fet servir la versió dels “Junebox” de la peça musical “Somewhere over the rainbow” per començar a treballar el ritme corporal. Ens costa una mica però cada dia sona millor!

L’AGUT I EL GREU

Us volem ensenyar una cançó que hem après per aprendre el greu i l’agut. La voleu cantar? CLIQUEU A SOBRE EL LINK i proveu de cantar!!! (Heu d’anar a play/ play from start)

I CAN SING HIGH!
I can sing high (point to the ceiling) and I can sing low  (point to the floor)
so up and up the notes we go (fist on fist, getting higher) 
stand up tall to sing (stand up and stretch towards the ceiling)
crouch down low (curl up very small)
down the notes we (fist under fist getting lower and lower)
go, go, go! (clap on each word)

Us deixem també un enllaç d’una cançó de la Dàmaris Gelabert en català en la que presenta els conceptes musicals d’agut i greu d’una manera molt gràfica:

 

INTRODUCCIÓ A LA NOMENCLATURA MUSICAL

Ens hem fet grans fins i tot musicalment parlant! Les últimes setmanes hem conegut una nova amiga. Ella es diu CLAU DE SOL (treble clef en anglès) i ens indica la línia del pentagrama on es situa la nota SOL: la segona començant per baix. Escolteu la Gina, que ens ho explica en anglès:

La resta de notes es col·loquen a partir d’ella, tant cap amunt com cap avall.

També estem aprenent a picar ritmes que contenen la negra (crochet), el silenci de negra (crochet rest) i les corxeres (quavers).

Hem trobat una pàgina a internet on podreu practicar tots aquests aprenentatges i ens us ho passareu bé posant-vos a prova. Aquest n’és l’enllaç:

ÍNDEX

Aquí us deixem els links d’una selecció dels exercicis més assequibles per si voleu practicar aquest estiu. Aprendreu…

a dibuixar la clau de sol:

CLAU DE SOL

a fer dictats de negres i silencis de negra:

NEGRA I SILENCI DE NEGRA

a reconèixer sons ascendents i descendents:

SONS ASCENDENTS I DESCENDENTS

a reconèixer notes en el pentagrama:

NOTES EN EL PENTAGRAMA

a fer dictats amb les notes sol i mi:

NOTES SOL I MI

a treballar les negres i silencis de negra:

NEGRES I SILENCIS DE NEGRA

a treballar les corxeres:

CORXERES

a tocar el carilló:

A TOCAR EL CARILLÓ

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s