THE MUSIC CORNER EI4

A”Music expresses that which cannot be put into words and which cannot remain silent” Víctor Hugo

Com ja féiem el curs passat, en aquest raconet dedicat a la música en anglès al Parvulari hi anirem penjant algunes de les cançons, audicions i activitats diverses que fem a l’aula. Estem contents quan els nens i nenes ens diuen que a casa escolten i practiquen el que fem a l’Escola. És per aquest motiu que us convidem a explicar-nos quines són les seves activitats preferides per a poder millorar dia a dia.

EL VIOLÍ (THE VIOLIN)

Els nens i nenes d’EI4 hem començat a treballar diferents audicions i danses on sentim el so del violí. Cada vegada ens resulta més fàcil reconèixer el seu so! En aquest vídeo veureu com aquesta noia toca la cançó -que la majoria coneixeu- “Let it go”:

A més, estem aprenent aquesta cançó tan xula que parla dels diferents estats d’ànim. No us penseu que ens resulti gaire fàcil fer les accions que ens demana la cançó només dues vegades seguides! 

IF YOU ARE HAPPY

If you’re happy, happy, happy, clap your hands (2)

If you’re happy happy happy clap your hands, clap your hands,

If you’re happy happy happy clap your hands.

 

If you’re angry… stamp your feet…

If you’re scared… say “oh, no!”…

If you’re sleepy… take a nap…

If you’re happy… clap your hands…

 LA TARDOR

Per donar la benvinguda a la tardor hem après aquesta cançó que ens parla dels canvis que apareixen durant aquesta època:

Autumn leaves are changing colours, changing colours, changing colours.
Autumn leaves are changing colours all over town.(2)
Autumn leaves are falling down, falling down, falling down.
Autumn leaves are falling down, down to the ground. (2)
 
Take a rake and rake them up, rake them up, rake them up.
Take a rake and rake them up, on the ground.(2)
Make a pile and jump in, and jump in, and jump in.
Make a pile and jump in, on the ground. (2)
Autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves,
Autumn leaves are on the ground (2)
 

Per preparar Tots Sants, des de Music hem après una cançó de “Halloween”! També hem practicat els noms de les carabasses, aranyes, bruixes i altres elements típics d’aquesta festa. Aquesta és la lletra de la cançó per si la voleu cantar a casa:

PUMPIN HALLOWEEN DANCE SONG
This is my favourite pumpkin (4),
It has: one scary nose, one nose,
two scary eyes, one, two,
three scary teeth, one, two, three.
Scary, scary, aaaaahhh!

This is my favourite pumpkin (4).
My pumpkin can jump, jump, jump.
My pumpkin can dance, dance,dance.
My pumpkin can spin, spin, spin.
Scary, scary, ahhh.
This is my favourite pumpkin (4)

Si parlem de la tardor i de violins, és indispensable pensar en Vivaldi: Antonio Vivaldi va néixer a Venècia fa uns 330 anys i des de ben petit ja va estudiar música. El que més li agradava era compondre i tocar el violí. En el seu concert de “Les Quatre Estacions” buscava imitar els sons de la natura amb els instruments de corda, violí, viola, violoncel i contrabaix. Nosaltres hem treballat el tercer moviment de “LA TARDOR”. En el que més ens hem fixat és en la seva forma rondó, en la qual hi ha un tema que es va repetint. Ja ho veureu, cliqueu en aquest enllaç i feu una ullada al vídeo de baix de tot!

 HICKORY DICKORY DOCK

La cançó que hem començat a aprendre a música és aquesta. Cada cop que sonen les hores, toquem el triangle tantes vegades com sona el rellotge:

Hickory Dickory Dock
The mouse ran up the clock
The clock struck one
The mouse ran down
Hickory Dickory Dock!

Hickory Dickory Dock
The mouse ran up the clock
The clock struck two
The mouse ran down
Hickory Dickory Dock!

Hickory Dickory Dock
The mouse ran up the clock
The clock struck three
The mouse ran down
Hickory Dickory Dock!

Hickory Dickory Dock
The mouse ran up the clock
The clock struck four
The mouse ran down
Hickory Dickory Dock!

LA TROMPETA (THE TRUMPET)

L’HIVERN

L’hivern és apunt d’arribar i amb ell, el Nadal. Què fem en aquesta època? què mengem? quina roba ens posem?…
“Merry Christmas” a tothom!

WINTER IS HERE
I want stew, I want hot chocolate. I want soup, winter is here!!!
I don’t want ice cream, I don’t want shaved ice.I don’t want watermelon, winter is here!
I like winter, MERRY CHRISTMAS. Happy New Year from all of us!!!
I wear a scarf, I wear a sweater. I wear boots, winter is here!!!
I don’t wear shorts, I don’t wear sandals. I don’t wear a sun hat. winter is here
I like winter, MERRY CHRISTMAS. Happy New Year from all of us!!!
 
I go skiing, I make a snowman. I write to santa, winter is here!
I don’t go to the beach, I don’t go camping. I don’t go to summer camp, winter is here!
I like winter, MERRY CHRISTMAS. Happy New Year from all of us!!!

LITTLE SNOWFLAKE

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…falling on my head.

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…falling on my nose.

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…falling in my hand.

Falling on my head.
Falling on my nose.
Falling in my hand.

Snowflake, snowflake, little snowflake…

TWINKLE TWINKLE

I una altra cançó ben dolça que fem a anglès per dir BON NADAL. Amb ella, hem projectat llumetes al sostre per relaxar-nos. És tan dolça!

Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are
Up above the world so high
Like a diamond in the sky
Twinkle, twinkle little star
How I wonder what you are

SLEIGH RIDE

Per Nadal no només cantem: també estem fent una audició d’imaginació i moviment. Escoltant aquesta música, interpretem una història que ens hem inventat:

“És l’hivern i hi ha molta neu, estem a Alaska. Un grup de gossets tiba d’un trineu. Anem a fer nosaltres també com ells: atenció! Perquè hem de parar de tant en tant per no caure en els forats que la neu ha deixat. Al final de tot fins i tot rellisquem!!!”

THE PIANO

Durant les primeres sessions de “Music”, hem començat a conèixer el piano. Una de les obres que ens han servit per aprendre a reconèixer el so d’aquest instrument és “Pa amb mantega”, de Mozart. Aquí hi ha un enllaç en el que es pot escoltar l’obra. El més representatiu en són els glissandos.

 

Mentre l’escoltem a classe, ens convertim en petits músics fent servir un “piano màgic” cadascun per a poder imitar els glissandos. També fem servir aquesta melodia per relaxar-nos. Ens posem en parelles, i un membre de la parella toca el piano a l’esquena de l’altre. Mireu aquest/a pianista que bé que ho fa!

LOUD AND SOFT 

Aquesta setmana hem començat a aprendre una cançó: “There’s a hungry caterpillar on a leaf”. Explica la història d’una oruga que es va menjant totes les fulles que va trobant. Tot seguit, construeix un capoll al seu voltant, i finalment es converteix en una bonica papallona que surt volant.

Per tal d’introduir aquesta cançó hem explicat aquest conte tan popular d’Eric Carle:

I aquí teniu la cançó:

THERE’S A TINY CATERPILLAR ON A LEAF
There’s a tiny caterpillar on a leaf (wiggle, wiggle)(2)
there’s a tiny caterpillar, tiny caterpillar,
there’s a tiny caterpillar on a leaf (wiggle, wiggle)

He will eat the leaves around him till he’s full (munch, munch) (2)
he will eat the leaves around him, eat the leaves around him
he will eat the leaves around him till he’s full (munch, munch)
 
A cocoon is what he’s spinning for his home (spin, spin) (2)
a cocoon is what he’s spinning, a cocoon is what he’s spinning
a cocoon is what he’s spinning for his home (spin, spin)
 
Then he’ll be a butterfly and fly away (flop, flop) (2)
then he’ll be a butterfly, be a butterfly,
then he’ll be a butterfly and fly away (flop, flop)

També hem après una cantarella amb la que hem introduït els conceptes de fort i fluix.

AUDICIÓ: LES RUNES D’ATENES, BEETHOVEN

Amb aquesta música hem plantejat un petit joc. Ha aparegut una capsa de sorpreses i l’hem obert. A dins, hi havia dos personatges que ballaven, i ens han convidat a fer el mateix ball que ells en parelles.

DANSA ITALIANA: TARANTELLA

Amb aquesta música hem fet una dansa. Cadascun de nosaltres tenia un mocador a cada mà!

EL CIRC

Coneixeu l’home orquestra? Sap tocar molts instruments! Aquesta cançó ens ho explica:

I am the music man
I come from down your way
And I can play
What can you play?
I play piano

Pia-pia-pia-no
Pia-no pia-no
Pia-pia-pia-no
Pia-pia-no

I am the music man
I come from down your way
And I can play
What can you play?
I play the trombone

Umpa-umpa-um-pa-pa
Um-pa-pa um-pa-pa
Umpa-umpa-um-pa-pa
Umpa-um-pa-pa

Piano!
Pia-pia-pia-no
Pia-no pia-no
Pia-pia-pia-no
Pia-pia-no

I am the music man
I come from down your way
And I can play
What can you play?
I play the big bass drum,

the triangle….

Trombone!
Umpa-umpa-um-pa-pa
Um-pa-pa um-pa-pa
Umpa-umpa-um-pa-pa
Umpa-um-pa-pa

Piano!
Pia-pia-pia-no
Pia-no pia-no
Pia-pia-pia-no
Pia-pia-no

Seguint amb el tema del circ, amb aquesta peça -Jeaux d’Enfants- del circ du Soleil hem muntat un petit ball:

Segur que tots coneixeu la cançó “don’t worry, be happy”. Hem muntat una petita coreografia en la qual ens posem en rotllana i mentre duren els xiulets donem voltes sobre nosaltres mateixos marcant la pulsació al terra. Després, fem un lleuger moviment a dreta i esquerra amb els peus mentre ens esforcem a dir les frases de la cançó “don’t worry” i “be happy”. Amb aquesta peça ens posem de molt bon humor!

EASTER

Per Pasqua hem après aquesta cançó típica anglesa:

THE FLUTE (LA  FLAUTA TRAVESSERA)

Durant el tercer trimestre hem estat coneixent la flauta travessera i a distingir el seu so. L’hem pogut veure i sentir en directe i la Núria ens ha ensenyat com es munta i com s’ha de bufar perquè soni bé. És de metall i consta de tres parts. Aquí podeu sentir una noia tocant la peça “Greensleeves”:

MARY HAD A LITTLE LAMB

RELAXACIÓ: LA MÀQUINA D’ESCRIURE (THE TYPEWRITER)

Coneixeu l’obra de Leroy Anderson ( 1908-1975) “la màquina d’escriure”? Els últims dies de classe l’hem estat escoltant i n’hem parlat però sobretot l’hem fet servir per fer-nos massatges a l’esquena uns als altres mentre fèiem veure que nosaltres també escrivíem amb una màquina d’escriure.

Hem explicat què eren i com funcionaven les antigues màquines d’escriure abans que tothom fes servir els ordinadors. Anderson era un compositor americà que parlava 9 llengües i li encantava compondre música. Algunes de les seves obres són ben curioses, ja que li agradava fer servir objectes estranys, com ara una màquina d’escriure o paper de vidre. Us deixem uns fragments de dibuixos animats que il·lustren la música d’aquest cèlebre compositor i en segon lloc una posada en escena d’una orquestra molt divertida i peculiar:

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s