THE MUSIC CORNER EI4

“Music expresses that which cannot be put into words and which cannot remain silent” Víctor Hugo

Com ja féiem el curs passat, en aquest raconet dedicat a la música en anglès al Parvulari hi anirem penjant algunes de les cançons, audicions i activitats diverses que fem a l’aula. Estem contents quan els nens i nenes ens diuen que a casa escolten i practiquen el que fem a l’Escola. És per aquest motiu que us convidem a explicar-nos quines són les seves activitats preferides per a poder millorar dia a dia.

EL VIOLÍ (THE VIOLIN)

Els nens i nenes d’EI4 hem començat a treballar diferents audicions i danses on sentim el so del violí. Cada vegada ens resulta més fàcil reconèixer el seu so! En aquest vídeo veureu com aquesta noia toca la cançó -que la majoria coneixeu- “Let it go”:

A més, estem aprenent aquesta cançó tan xula que parla dels diferents estats d’ànim. No us penseu que ens resulti gaire fàcil fer les accions que ens demana la cançó només dues vegades seguides! 

IF YOU ARE HAPPY

If you’re happy, happy, happy, clap your hands (2)

If you’re happy happy happy clap your hands, clap your hands,

If you’re happy happy happy clap your hands.

 

If you’re angry… stamp your feet…

If you’re scared… say “oh, no!”…

If you’re sleepy… take a nap…

If you’re happy… clap your hands…

 LA TARDOR

Per donar la benvinguda a la tardor hem après aquesta cançó que ens parla dels canvis que apareixen durant aquesta època:

Autumn leaves are changing colours, changing colours, changing colours.
Autumn leaves are changing colours all over town.(2)
Autumn leaves are falling down, falling down, falling down.
Autumn leaves are falling down, down to the ground. (2)
 
Take a rake and rake them up, rake them up, rake them up.
Take a rake and rake them up, on the ground.(2)
Make a pile and jump in, and jump in, and jump in.
Make a pile and jump in, on the ground. (2)
Autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves,
Autumn leaves are on the ground (2)
 

Per preparar Tots Sants, des de Music hem après una cançó de “Halloween”! També hem practicat els noms de les carabasses, aranyes, bruixes i altres elements típics d’aquesta festa. Aquesta és la lletra de la cançó per si la voleu cantar a casa:

PUMPIN HALLOWEEN DANCE SONG
This is my favourite pumpkin (4),
It has: one scary nose, one nose,
two scary eyes, one, two,
three scary teeth, one, two, three.
Scary, scary, aaaaahhh!

This is my favourite pumpkin (4).
My pumpkin can jump, jump, jump.
My pumpkin can dance, dance,dance.
My pumpkin can spin, spin, spin.
Scary, scary, ahhh.
This is my favourite pumpkin (4)

Si parlem de la tardor i de violins, és indispensable pensar en Vivaldi: Antonio Vivaldi va néixer a Venècia fa uns 330 anys i des de ben petit ja va estudiar música. El que més li agradava era compondre i tocar el violí. En el seu concert de “Les Quatre Estacions” buscava imitar els sons de la natura amb els instruments de corda, violí, viola, violoncel i contrabaix. Nosaltres hem treballat el tercer moviment de “LA TARDOR”. En el que més ens hem fixat és en la seva forma rondó, en la qual hi ha un tema que es va repetint. Ja ho veureu, cliqueu en aquest enllaç i feu una ullada al vídeo de baix de tot!

 HICKORY DICKORY DOCK

La cançó que hem començat a aprendre a música és aquesta. Cada cop que sonen les hores, toquem el triangle tantes vegades com sona el rellotge:

Hickory Dickory Dock
The mouse ran up the clock
The clock struck one
The mouse ran down
Hickory Dickory Dock!

Hickory Dickory Dock
The mouse ran up the clock
The clock struck two
The mouse ran down
Hickory Dickory Dock!

Hickory Dickory Dock
The mouse ran up the clock
The clock struck three
The mouse ran down
Hickory Dickory Dock!

Hickory Dickory Dock
The mouse ran up the clock
The clock struck four
The mouse ran down
Hickory Dickory Dock!

LA TROMPETA (THE TRUMPET)

L’HIVERN

L’hivern és apunt d’arribar i amb ell, el Nadal. Què fem en aquesta època? què mengem? quina roba ens posem?…
“Merry Christmas” a tothom!

WINTER IS HERE
I want stew, I want hot chocolate. I want soup, winter is here!!!
I don’t want ice cream, I don’t want shaved ice.I don’t want watermelon, winter is here!
I like winter, MERRY CHRISTMAS. Happy New Year from all of us!!!
I wear a scarf, I wear a sweater. I wear boots, winter is here!!!
I don’t wear shorts, I don’t wear sandals. I don’t wear a sun hat. winter is here
I like winter, MERRY CHRISTMAS. Happy New Year from all of us!!!
 
I go skiing, I make a snowman. I write to santa, winter is here!
I don’t go to the beach, I don’t go camping. I don’t go to summer camp, winter is here!
I like winter, MERRY CHRISTMAS. Happy New Year from all of us!!!

LITTLE SNOWFLAKE

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…falling on my head.

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…falling on my nose.

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…falling in my hand.

Falling on my head.
Falling on my nose.
Falling in my hand.

Snowflake, snowflake, little snowflake…

TWINKLE TWINKLE

I una altra cançó ben dolça que fem a anglès per dir BON NADAL. Amb ella, hem projectat llumetes al sostre per relaxar-nos. És tan dolça!

Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are
Up above the world so high
Like a diamond in the sky
Twinkle, twinkle little star
How I wonder what you are

SLEIGH RIDE

Per Nadal no només cantem: també estem fent una audició d’imaginació i moviment. Escoltant aquesta música, interpretem una història que ens hem inventat:

“És l’hivern i hi ha molta neu, estem a Alaska. Un grup de gossets tiba d’un trineu. Anem a fer nosaltres també com ells: atenció! Perquè hem de parar de tant en tant per no caure en els forats que la neu ha deixat. Al final de tot fins i tot rellisquem!!!”

THE PIANO

Durant les primeres sessions de “Music”, hem començat a conèixer el piano. Una de les obres que ens han servit per aprendre a reconèixer el so d’aquest instrument és “Pa amb mantega”, de Mozart. Aquí hi ha un enllaç en el que es pot escoltar l’obra. El més representatiu en són els glissandos.

 

Mentre l’escoltem a classe, ens convertim en petits músics fent servir un “piano màgic” cadascun per a poder imitar els glissandos. També fem servir aquesta melodia per relaxar-nos. Ens posem en parelles, i un membre de la parella toca el piano a l’esquena de l’altre. Mireu aquest/a pianista que bé que ho fa!

Pel que fa a cançons, hem aprè

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s